
Gry video w ciągu ostatnich 40 lat stały się technologicznym, kulturowym i ekonomicznym fenomenem. Aż 50 milionów ludzi na świecie codziennie sięga po tę formę rozrywki. Film Hervégo Martina-Delpierre'a pokazuje kulisy powstawania gier video.
W ciągu kilku ostatnich lat gry video stały się największą na świecie kulturalną gałęzią przemysłu. Jej obroty szacuje się na około 61 miliardów dolarów (dla porównania - przemysł filmowy w Hollywood generuje zyski na poziomie 12 miliardów dolarów). 50 milionów ludzi na świecie codziennie ma styczność z grami video. W Stanach Zjednoczonych 50% wszystkich graczy ma powyżej 30 roku życia. W przeciągu czterdziestu lat ta forma rozrywki stała się wszechobecna, głównie dlatego, że oferuje niesamowite emocje i możliwość podróży do wirtualnego świata. Rodzajów gry jest tyle, że każdy znajdzie coś dla siebie. Proste czy skomplikowane, mogą być śmieszne, pełne przemocy, baśniowe lub ogłupiające. Produkcja gier, która w latach 70. XX wieku była domeną nielicznych fanów i geeków, obecnie jest wchłonięta przez ogromne międzynarodowe korporacje, które zawsze znajdą nowy sposób, aby zaciekawić i uwieść rzesze ludzi. W filmie "GAME OVER" przewodnikami po świecie tej formy rozrywki są projektanci, specjaliści i gracze. Tłumaczą mechanizmy powstawania i funkcjonowania tego technologicznego, kulturowego i ekonomicznego fenomenu, który wpłynął nie tylko na masową rozrywkę, ale i na życie wielu osób.